Co je nového?

Harmonogram 2023

Právě jsme na začátku nového ročníku projektu Náš Jih!!! Pro vaše nápady máme letos nově připraveno 13 miliónů korun.

Jak to celé probíhá?

  1. Nápady, informace a konzultace 
    Na jaře je prostor pro vaše první myšlenky a nápady. Stačí, když si budete všímat svého okolí a třeba natrefíte na něco, co vám tady už delší dobu chybí a mohlo by ulehčit nebo zpříjemnit váš život. Na malých věcech záleží, protože dohromady dělají celek. Své nápady s námi můžete konzultovat online, nebo přímo s koordinátorkou Terezou Kašingovou. Možnost konzultací nabízejí i veřejná setkání, o jejich konání budete včas informováni.

    Nemáte zrovna žádný nápad na změnu, ale myšlenka participativního rozpočtu se vám líbí a chcete ji podpořit? Šiřte informace mezi své sousedy a známé, třeba právě oni ten nápad mají. Tak dejte hlavy dohromady!

  2. Podávání návrhů (květen - červen)
    Od 1. května bude na těchto stránkách k dispozici elektronický formulář k vyplnění. Přiložit musíte také ilustrační obrázek, fotografii nebo nákres místa. Důležité je rovněž doložit podporu dalších 15 obyvatel prostřednictvím podpisového archu. Tištěný formulář pak najdete v květnových Jižních listech. Příjem projektů bude probíhat až do konce června. Své návrhy můžete zatím konzultovat s koordinátorkou Terezou Kašingovou na emailu tereza.kasingova@ovajih.cz nebo na tel. 720 952 981.

    Formuláře se nebojte, pokud budete potřebovat poradit s cenou návrhu nebo třeba vlastnictvím pozemku, jsme vám samozřejmě k dispozici. Ke zjištění vlastnictví pozemku můžete využít i online nástroj iKatastr, kam zadáte adresu místa a snadno zjistíte, jak to s pozemky vypadá. Důležité je dobře si promyslet svůj návrh, ať víme, s jakými jednotlivými položkami pak u stanovení ceny budeme pracovat. 
     
  3. Posouzení návrhů (červenec - srpen)
    Léto opět na radnici věnujeme formální a technické analýze návrhů. Pokud bude potřeba, budeme s vámi návrhy blíže konzultovat. 
     
  4. Prezentace návrhů, které postoupí do hlasování (září - říjen)
    V průběhu září a října vám je prezentujeme například na informačních panelech na různých místech a akcích v obvodu (Slavnosti obvodu, Svatováclavské slavnosti atp.), v Jižních listech a na sociálních sítích.
     
  5. Hlasování (říjen - listopad)
    Společně se pustíme do hlasování a vybereme tak ty nejzajímavější projekty, které v průběhu roku 2024 a 2025 zrealizujeme. Termín hlasování včas upřesníme. 
     
  6. Realizace těch návrhů, které získají podporu obyvatel, proběhne v průběhu roku 2024/2025.

Jak bude probíhat hlasování a co je k tomu potřeba?

Hlasování o návrzích proběhne na podzim, přesný termín teprve stanovíme. Všichni hlasující budou mít k dispozici pozitivní a záporné hlasy v poměru 2:1 napříč všemi návrhy ve všech čtyřech částech - Dubina a Bělský Les, Hrabůvka, Výškovice a Zábřeh. Hlasování bude probíhat pouze elektronickou formou, opět s možností hlasovat osobně na Informacích radnice Ostrava-Jih a v Informačním centru na Náměstí Ostrava-Jih s pomocí místních pracovníků. 

Zajímá vás obecně téma participativního rozpočtu? Doporučujeme www.participativni-rozpocet.cz, kde naleznete spoustu informací o participativním rozpočtování, zapojených městech v ČR i zahraničí a také metodiku.